Vdor k pouku in fizično ter verbalno obračunavanje odrasle osebe z romskim učencem in učiteljico.

Zaradi različnih interpretacij, opisov incidenta v medijih in na socialnih omrežjih, očitkov ter zaradi splošne situacije v lokalnem okolju v imenu kolektiva sporočam naslednjo izjavo za javnost:
V četrtek, 12. 9. 2024, je prišlo do spora med učenci. Eden izmed njih je po telefonu poklical starše, ki so obvestili razrednika. Razrednik je obravnaval domnevni spor in o ugotovitvah komuniciral s starši. Starša sta nato nenajavljeno prišla v šolo. Javni delavec pri vhodu v šolo ju je sprejel, ju prosil, naj počakata in odšel po razrednika. Starša sta med tem samovoljno odšla do razreda, v katerem je imel pouk njun sin. Iz razreda sta poklicala svojega sina in nato še dečka romske narodnosti, s katerim naj bi se njun sin sprl. Prišlo je do verbalnega in fizičnega obračunavanja očeta z mladoletnim dečkom romske narodnosti in učiteljico, ki je poizkusila dečka zaščititi.
Takoj po dogodku smo obravnavali oba starša, zaradi teže in specifičnosti incidenta ter suma na kaznivo dejanje obvestili policijo in izdelali natančen kronološki pregled dogajanja, navzočih in obravnave primera.
Incident smo obravnavali v skladu z vzgojnim načrtom, hišnim redom ter protokolom ravnanja ob pojavnih oblikah medvrstniškega nasilja. Javnost se mora zavedati, da podrobnosti ne smemo in ne moremo deliti s širšo javnostjo.
Učiteljica in napadeni deček sta bila napotena na preventivni pregled k zdravniku. Na srečo pri nobenem od njiju ni prišlo do težjih poškodb, kar pa ne zmanjšuje teže dogodka.
Obravnava incidenta s policisti je bila zaključena okoli 17. ure istega dne.
Pri tem smo delovali timsko: ravnatelj šole, šolska svetovalna služba, napadena učiteljica, ostali učitelji, ki so bili navzoči. Sledilo je obveščanje vseh deležnikov o incidentu ter zvečer tudi prvo obvestilo staršem v oddelku.
Naslednji dan smo poskrbeli za nekoliko povečano varnost, okrepljeno dežurstvo ter navzočnost patruljnega vozila policistov v času prihoda avtobusov na šolsko avtobusno postajališče.
Sklical sem sestanek s kolektivom, ga obvestil o podrobnostih dogodkov in ukrepih ter skupaj z razrednikom opravil pogovor v oddelku, kjer se je incident zgodil.
V šoli smo v naslednjih dneh nadaljevali z internim vzgojnim poizvedovanjem in nedvoumno ugotovili, da je bil napadeni deček še najmanj udeležen pri celotnem dogajanju. Vemo, kaj se je zgodilo, in v skladu z vzgojnim načrtom smo ustrezno ukrepali proti pravemu krivcu, ki pa je vzgojno trši oreh. Zaradi kršitev je bil že vzgojno obravnavan pred incidentom. O ugotovitvah in ukrepih smo obvestili zunanji instituciji, s katerima smo v takšnih primerih dolžni sodelovati, obvestili smo tudi starše tega dečka.

Deček, ki je bil žrtev groženj in čigar oče je obračunal z romskim dečkom in učiteljico, v šoli v preteklosti ni bil obravnavan kot tarča romskih vrstnikov, z izjemo dogodka pred dvema letoma. Omeniti moram, da so bili vsi dečki večkrat vpisani zaradi vzgojnih prekrškov. Pogrešamo tudi sodelovanje njihovih staršev na govorilnih urah, kjer bi lahko izmenjali informacije o otroku.
Kot kolektiv odločno obsojamo incident tudi v imenu napadene sodelavke, v imenu vseh šol in vseh strokovnih kolektivov v državi. Tak način je v šoli nedopusten. Hkrati zavračamo očitke o pometanju pod preprogo in pozivamo k premisleku, sodelovanju in primernemu dialogu. Ponavljam, probleme in spore rešujemo v skladu z vzgojnim načrtom, hišnim redom ter protokolom ravnanja ob pojavnih oblikah medvrstniškega nasilja. Ne pometamo pod preprogo. Javnost in mediji se morate zavedati, da vsega ne moremo in ne smemo deliti z vami.
Na šoli smo do sedaj naredili veliko v ponudbi za vse učence. Okrepili smo šolsko svetovalno službo ter pedagoški kader, ki se usmerjeno ukvarja z romskimi učenci in učenkami ter tako razbremeni učeče učitelje in učiteljice. Ves čas iščemo nove načine, izboljšave v vzgojnem delovanju in primernejše vsebine za vse učenke in učence ter alternative obstoječim, pogosto neučinkovitim ukrepom. Primere dobre prakse iz naše šole delimo z institucijami in posamezniki v regiji in državi.
Šola potrebuje mir, vsaj osnovno upoštevanje vrednot, primeren način dialoga, predvsem pa zavedanje, da otroci in učitelji niso tisti, na račun katerih se bodo reševale nakopičene težave na Dolenjskem, v Posavju, Beli Krajini, na Kočevskem in še kje. Le-teh se zavedamo tudi sami in jih še kako čutimo pri vsakdanjem delu in življenju v šoli.

V imenu kolektiva OŠ Šentjernej
Aljoša Šip, ravnatelj