Slogan programa je: »Erasmus+ bogati življenja, širi obzorja«. O tem sem se prepričala na izobraževanju, ki je potekalo v Bajamontijevi palači v Splitu. Namen mojega izobraževanja v projektu Drugačni pristopi k drugačnosti je bila inkluzija likovnih, glasbenih in plesnih elementov pri pouku glasbene umetnosti.
Predavateljici sta bili Alenka Miljević, učiteljica angleščine in nemščine, ter Marica Brzica, učiteljica matematike in informatike. Obe sta zaposleni v Erasmus plus Teachers Academy.
Prvi dan sta nam na kratko predstavili vsebino izobraževanja ter Split kot kulturno zgodovinsko mesto. Nato je sledila predstavitev vseh štirih udeleženk izobraževanja. Poleg mene sta bili še dve učiteljici iz Portugalske, ena pa iz Estonije.
Izredno zanimivo je bilo spoznati delovanje šolskega sistema in sam potek dela v šolah drugih držav. Najbolj je bila zanimiva predstavitev Estonke, ki je povedala, da se na ravni države zavedajo, kako pomembno je gibanje otrok, zato je tudi celotna šola na hodnikih opremljena z raznimi poligoni, kjer so lahko učenci aktivni. Šola ima tudi tiho sobo, kamor se lahko zatečejo učenci, ki si med odmorom želijo tišine in miru. Šola ima 4 odmore po 20 minut.
Po predstavitvi je sledil vzpon na hrib Marjan, kjer smo morale iskati naravne materiale za delavnico, ki smo jo imele naslednji dan.
Popoldan smo si ogledale Dioklecijanovo palačo pod vodstvom izvrstne vodičke, profesorice angleščine v srednji šoli. Obvezen del izobraževanja je bil tudi spoznavanje samega kraja, kjer izobraževanje poteka.
Drugi dan smo uporabile nabrane naravne materiale, da smo naredile okvir iz vejic, odlična ideja za ustvarjanje pri likovnem pouku.
Izredno dobra ideja za usklajevanje leve in desne možganske hemisfere je bila hkratno risanje z obema rokama po papirju. S pomočjo žebljev, lesa in volne smo izdelovale 12-kotnik, zelo uporabno pri urah matematike.
Za razredno uro, predvsem za vajo čuječnosti, sta bili uporabni delavnici, ko smo risali svoj obraz (kako nas vidijo drugi in na drugi strani, kako se vidiš sam) ter ko smo na človeškem telesu označevali, kje čutimo jezo, strah, stres, žalost …
Tretji dan smo izvajale jutranje razgibavanje s plesom, igro sledenje za roko, ki sem jo že uporabila na začetku pevskih vaj pri OPZ-ju in je zelo učinkovita za umirjanje ter boljšo koncentracijo pevcev.
Nato sta nas predavateljici odpeljali v mestni vrtec, kjer imajo Montessori, športni, angleški in običajni vrtec na enem mestu. Otroci športnega vrtca so nam pokazali, kako se lahko šport in matematika uspešno povezujeta. Predavanje smo zaključile z risanjem mandale na mestni plaži.
Četrti dan je bil evropski dan jezikov. Takrat smo izvedle delavnico s pomočjo IKT tehnologije, ki bi jo lahko uporabili pri učenju tujih jezikov. Skupaj smo izdelale okvir, ga okrasile in se z njim tudi fotografirale. Po zaključku izobraževanja je sledila podelitev certifikata za udeležbo.
Izkušnja je bila nepozabna. Vsekakor priporočam vsakemu, ki želi spremeniti svoj vsakdan v službi in delati na spremembi v sebi.
Besedilo in fotografije: Silvija Švelc